FANDOM

Ez egy vázlat, akik ottvoltak, szerkesszék össze tetszés szerint! :)

Videó Beszámoló Szerkesztés

Itt megnézheted: [1]

Nyolcadik Live Szervezői Találkozó (beszámoló) Szerkesztés

A nyolcaid LSZT-ét a Lumina Cornu Klub szervezte meg Jászfényszarun. Íme az eredeti meghívó és programfüzet.
A beszámoló még szerkesztés alatt, a terv szerint egy általános összefoglalót és egyéni véleményeket, beszámolókat is fog tartalmazni. Kicsit bizonytalan vagyok a dolgok sorrendjébe, ha ti máshogy emlékeztek, bátran javítsatok!

Mi történt? Szerkesztés

Ismerkedés, színház Szerkesztés

Amíg az ország minden zúgából szépen lassan megérkeztek a résztvevők, a már jelenlévő tagok kedélyes ismerkedéssel, svédasztal töltött ebéddel, majd késöbb jól sikerült improvizációs színházzal mulatták az időt. (Ez a megfelelő kifejezés? Improvizációs színház? Javítást vagy jóváhagyást kérek!) Videó link esetleg.

Megnyitó, bemutatkozás Szerkesztés

A hivatalos részt a házigazda bevezetésével kezdődött, majd röviden elmondták a jelen lévők, hogy honnan jöttek és melyik csapatot képviselik.

Megjelent szervezőcsapatok:

  • Lumina Cornu Klub
  • Foedus Viatorum
  • Gloria
  • Hollószárny Lovagrend
  • Ostromjáték Egyesület
  • Fire Ball Klub

Ügyrendi kérdések Szerkesztés

Egyszerűen eldöntendő felvetéseket vitattunk meg az LSZT kapcsán.

Hány napos legyen az LSZT? Szerkesztés

Az, hogy a két napos rendezvény meghozza-e a hozzá fűzött reményeket, még korai lett volna eldönteni. Az viszont már ekkor kiderült, hogy a vidéki rendezők számára majdnem az egyetlen járható megoldás. A több száz kilóméternyi utazást, 2-3 óra programért nincs értelme bevállalni, sőt akár gyakorlatilag is kivitelezhetetlen az oda-vissza utazást egy nap alatt megejteni. Ebből adódóan a jelenlévők már előre a két nap mellett tették le voksukat, amit a jelek szerint késöbb se bántak meg.

Ki rendezi a következő LSZT-ét? Szerkesztés

Előzetesen a Buró csapat jelentkezett a következő LSZT megrendezésére, de sajnos ők vizsgáik miatt nem voltak jelen. Majd online kell ezt egyeztetni velük, illetve ha nem tudják megoldani, akkor más jelentkező után nézni.

Aktualitások Szerkesztés

A larp.hu működéséről, az ÉSzKöz oldal jelenlegi állapotáról. Röviden áttekintettük mi történt az ÉSzKöz kapcsán, megállapítottuk, hogy technikai és közösségi szempontból talán a legideálisabb a jelenlegi wiki-engine megoldás. Sajnos az eseménynaptár vezetésén kívül még nagyon kevesen használják az oldalban rejlő lehetőségeket. Csírájában már látható, hogy mire lehet majd használni a tudástárat vagy a játékok listáját. Az idő majd eldönti, hogy megmarad-e ez a kezdeményezés.

Előadások Szerkesztés

Közösség szervezés Szerkesztés

A játék lefolyásáért nem kizárólag a szervezők a felelősek, a játékosokkal együtt alakul ki egy rendezvény jó vagy éppen rossz összképe. Természetesen a gyenge szervezés egyértelműen romba dönthet egy játékot, de a nagyobb létszámú összejöveteleknél gyakran találkozhatunk a játék szempontjából romboló hatású játékosokkal. Ez ezernyi módon megnyilvánulhat, a hangulat rombolástól a konkrét fizikai károkig.

Ezt mérséklendő, a játék internetes megszervezésénél technikák tucatjait vethetjük be, aminek hatására a játékosok erősebben összetartozó közösséget alkotnak, jobban kötődnek a játékhoz. Minél több ember érzi magának a rendezvényt és minél többen érzik magukat felelősnek a pozitiv összképért, annál egyszerűbb a játékot irányítani, a szélsőséges viselkedést maga a közösség rendszabályozza meg.

A jól megszervezett közösség persze nem csak a játék morálján lendíthet nagyot, hanem a szervezők válláról is rengeteg terhet levehet. A szervezésbe sokféle módon be vonhatjuk a résztvevőket és kettős nyereségget könyvelhetünk el. Ilyen megoldásokat mutatott be, képekkel illusztrálva Dii.
Erről késöbb egy külön szócikk fog születni a tudástárban és majd átlinkeljük...

Videók készítése és promóció Szerkesztés

Agnus bemutatott a társaságnak néhány videót, amelyet ők állítottak össze. Elsőként a Lumina Cornu Klub tábori rendezvényéről összevágott promóciós videót tekintettük meg. Felvetődött, hogy hasonló videót készíthetnénk az élő szerepjátékot szervező csapatokról közössen. Általánosan az a vélemény kerekedett, hogy bár a videó nagyon jó, hangulatos, de ebben a formájában nem igazán informatív. Mivel nem igazán alkalmas nem élő szerepjátékos emberek bevonására, ezért a befektetett munka nem arányos a nyereséggel, ráadásként ennek megszervezése is gyakorlatilag lehetetlen.

Ennek ellenére a Lumina Cornu Klub vállalta, hogy esetenként, amikor meglátogatnak egy játékot, rögzítenek némi képanyagot, amiből aztán késöbb igény szerint készülhet promóciós videó. Legközelebbi ilyen rendezvény, ahol videókamerákkal felszerelkezve érkeznek, a Holló Live lesz.

Egy másik videóklip kapcsán (ami a klub asztali szerepjáték versenyét mutatta be), már jóval izgalmasabb felvetések történtek. A videó maga riport/dokumentum film jellegű volt, amely már alkalmas arra, hogy a szerepjátékot nem ismerők felé korrekt és informatív képet fessünk le tevékenységünkről. Egyetértésben jutottunk arra, hogy jó lenne elkészíteni egy nagyobb lélegzetvételű filmet, amely a kívülállók számára is értelmezhetően mutatja be az élő szerepjátékot. Hasonló tartalmú anyagok nyertek már publicitást, például hagyományörzőkről, várjátékokról vagy éppen a magyarországi indián törzsekről (szintén hagyományörzés). Persze ennek a közvetlen gyakorlati haszna megkérdőjelezhető (hol fogjuk ez viszontlátni?), de arra jutottunk, hogy érdemes elkezdenünk ehhez a nyersanyagot gyűjteni és rendszerezni.

A Lumnia Cornu klub által készített összefoglaló videó: [2]

Latex üvegszál készítés II. Szerkesztés

Az ősszel már bemutatásra került a nyugaton jól ismert latex-üvegszál fegyverek otthoni gyártását megcélzó projekt állása. Akkoriban az üvegszál készítése vált kiforrott technológiává, azóta erről a tudástár alatt olvashatunk is. Az eltelt idő során sok kísérlet történt a megfelelő polifoam kiválasztására, annak formázására és latexezésére. Az elért eredményeket és letisztult módszereket mutatta be képek kíséretében Dii. Az előadás során és utánna lehetőség volt közelről szemügyre venni az elkészült fegyvereket és mindenki ki is próbálhatta.

Szintén tudástáros cikk fog készülni...

Különféle házi készítésű fegyverek bemutatása Szerkesztés

Vacsora Szerkesztés

Az előadások szünetében pompás vacsora várta a vendégeket... képek...

Szabad program Szerkesztés

Pihenő Szerkesztés

Ébredés Szerkesztés

Beszélgetések Szerkesztés

Live besorolás Szerkesztés

Szó volt a 7. LSZT óta részletesen is kidolgozott betűkód rendszer bevezetéséről, aminek célja, hogy néhány jelzés segítségével el tudjanak igazodni a játékosok az élő szerepjátékok közt. Segítségével ránézésre meg tudják állapítani azt, hogy a harc mennyire durva (fegyveres, nem fegyveres, burkolt, nem burkolt, stb) és nagy vonalakban milyen jellegű a játék. Ez természetesen egy opcionálisan megadható információ a szervezők részéről. Ezt a megoldást mind a fórumon, mind a helyszínen a többség jó ötletnek tartotta, ezért a megállapodás alapján elkezdjük bevezetését. A játékokhoz kapcsolódó sablonok előkészítését a soproni csapat magára vállalta. A betűkód mind a játékok leírásához, mind az eseménynaptárba bekerülne.

A rendszer leírása itt található: LARP besorolás

Fekete lista Szerkesztés

A Lumina Cornu által fölvetett kezdeményezést a társaság röviden átbeszélte. A javaslat elsősorban a veszélyes, rendszeresen szabálysértő, a szervezők munkáját megkeserítő játékosok szankcionálásának lehetőségeiről szólt. Az elképzelés szerint egy közös, vagy egyéni, de publikus lista tartalmazhatná azon emberek neveit, akikre szervezési szempontból érdemes nagyobb figyelmet fordítani (ezáltal preventív óvintézkedések tehetőek meg). A szervezőcsapatok egybehangzó véleménye ezzel kapcsolatban az volt, hogy nem lehet, és nem is szabad ilyen listát vezetni (nincs jogalap, és etikailag is kényes helyzetet teremtene). Előfordulhat olyan szituáció, amikor egy ilyen lista jól jönne, de a szabálysértések nagy része az adott rendezvényen belül normális úton lekezelhető (a hír szóbeszéd szintjén magától is eljut a többi szervezőhöz). Kirivóan súlyos szabálytalanságok, vagy veszélyhelyzetek pedig akkor történhetnek, ha szervezői oldalról is vannak hiányosságok, gyengeségek. Elsősorban tehát a szervezők feladata megelőzni a példaként felhozott eseteket.

Egyéni vélemények, élmények Szerkesztés

  • Dii: Személy szerint...

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki