FANDOM

Beszámoló a hetedik Live Szervezői Találkozóról.

Az aktuális találkozót, amelynek immár jelentős hagyománya van, ezúttal a soproni Gloria csapata szervezte meg. Az igények előzetes felmérése alapján a választott helyszín ezúttal is budapesti volt, Sir Thomas és az R+A Egyesület segedelmével.

Az ország különböző részeiről szép számban érkeztek már jól ismert és új csapatok is. Valamivel 11 óra után megkezdődött a hivatalos program. Elsőként a jelenlévők bemutatkozása kezdődött. Ismét elmondható, hogy a játékok választéka és palettája észrevehetően növekedett. Az Álomvilág játék képében megjelent a (talán) első fizikai harc nélküli fantasy játék, amely a fiatal játéksokat célozza meg. A hadi és harci játékok is szép számmal virágzanak, alig találunk végleg abbamaradt játékokat, viszont minden évben jelentkeznek új csapatok.
-- Nincs meg a listám arról hogy ki volt ott, majd ide kell valami megemlékezés --

Rövid szünet után megkezdődtek az előadások. A latex-üvegszál fegyverek készítéséhez szükséges első lépésről, az üvegszál készítéséről tartott Dii egy fényképekkel kiegészített bemutatót. Ennek online változata a tudástár alatt olvasható. Összeségében az üvegszál bárki számára elkészíthető, erős, tartós anyag, bár a hozzá való alapanyagokat nem a legegyszerűbb beszerezni. Segítségével karcsúbb, szebb és biztonságosabb fegyvereket lehet készíteni. Talán ez lesz a jövő játékainak fegyvere?

A második előadás az ÉSzKöz honlap alapjairól és miértjéről szólt. Néhány szó esett, az Überlive projekt félresiklásáról és az ezt felváltó kezdeményezésről, ami maga az ÉSzKöz, azaz az Élő Szerepjátékosok Közössége. Ez egy wiki alapú oldal, ami mindenki által szerkeszthető, és így egy helyen elérhető az összes élő-szerepjátékkal kapcsolatos információ, játékosoknak és szervezőken egyaránt. Beleértve az eseménynaptárat, a felszerelés elkészítését, a játékok ismertetését, stb. Jelenleg most éppen ezt az oldalt olvasod, ami mellesleg már elérhető a larp.hu címen is.

Ezután ismét teret engedtünk a beszélgetéseknek, falatozásnak, majd a kerekasztal beszélgetések következtek. Az egyik asztal az ÉSzKöz gyakorlati megvalósítását beszélte át. A wiki motor részleteiről, az esetleges honlap felépítéséről beszélgettünk. Szóba került, hogy milyen egyéb funkciókat tölthet be az ÉSzKöz az információs tárházon kívül. Erről erősen megoszlottak már a vélemények, így semmilyen gyakorlati megállapodás vagy terv nem készült ez ügyben. A másik asztalnál a történet alkotásról folyt a csevely. A harmadik asztalnál a kisebb érdeklődésre számot tartó internetes rendszereket ellemeztük.
-- Ezekről az asztalokról majd a témafelelősök írnak valamit --

A kerekasztal beszélgetések végére már elkezdett fogyatkozni a társaság, ezután már csak a szabad program maradt. Néhányan az udvaron mérték össze vívótehetségüket, mások a kivetítőn látható fotókat, videókat nézegették, és persze mindenki beszélgetett mindenkivel. Délután hat óra tájékban összepakoltunk és a maradék néhány ember is hazaindult.

Végszóként elmondható, hogy a legtöbb szervező csoport ezúttal is vette a fáradságot, hogy képviselje magát az LSZT-én. A rendezvény még messze nem kiforrot, a kerekasztal beszélgetések talán nem voltak igazán hatékonyak ezúttal, de az ismerkedések, beszélgetések kárpótoltak mindenkit. Gyakorlati eredményként talán az útnak induló ÉSzKöz kezdeményezést lehet felmutatni, amelynek létjogosultsága majd eldől az idő során. Remélhetőleg a jövőben megrendezett találkozók még több érdekességet és eredményt tudnak majd magukénak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki