FANDOM

Az LSZT lényege Szerkesztés

A Live Szervezői Találkozó rövidítése. Ez a rendezvény minden évben kétszer kerül megrendezére, amelyen Magyarország élő szerepjátékos szervezői jelennek meg. A szervezői közösség hagyományosan fantasy élő szerepjátékokkal foglalkozik, de nem zárkózik el a többi stílustól sem.

Az LSZT-k története Szerkesztés

A Live Szervezői Találkozó 2003-ban indult útjára az Ostromjáték csapatának szervezésében. A találkozó célja elsősorban az, hogy egyeztető fórumot hozzon létre a szervezői közösségek részére, illetve megteremtse és ápolja a csapatok közti párbeszédet, együttműködést.

Az apropót egy dátum-ütközés adta: a 2003-as TPLive-ot és XPLive-ot azonos hétvégére tűzték ki a szervezők, amiből a fórumokon komoly nézeteltérés alakult ki. A további veszekedés megelőzésére és a jövőre gondolva elindult hát a vitát megoldó, egyeztető beszélgetés szervezése (Lásd még: LSZT 1).

Az első alkalom annyira jól sikerült, hogy egyértelmű volt a szervezők igénye a folytatásra. Az elmúlt években a rendezvény sokat fejlődött, változott. A létszám bővült, a kezdeti 5-6-ból mára 40 körülire nőtt a meghívott szervezői gárdák száma. A társasághoz minden alkalommal csatlakoznak páran, aki maguk nem szervezők, csak egyszerű érdeklődők, játékosok, akik többet szeretnének tudni a hazai élő szerepjátékok szervezéséről.

2005 fontos változása volt a kerekasztal beszélgetések bevezetése, amely lehetőséget adott arra, hogy egy-egy témára ráfókuszálva beszélhessék meg a résztvevők nézeteiket. Ugyanebben az évben szavazta meg a közösség, hogy a későbbiekben nemcsak az Ostromjáték Egyesület, hanem a többiek is felvállahatják egy-egy LSZT megrendezését. A házigazda szerep tehát önkéntes jelentkezéssel felvállalható és nem kötelező Budapestre tenni. A vidéki események problémája ugyan a hosszú utazás (azoknak, akik pont az ország másik felén vannak), de fontos, hogy a házigazdák saját környezetükben szervezhessenek és megismerhessék egymás "háza táját" is.

Miért érdemes elmenni a Live Szervezői Találkozókra? Szerkesztés

  • időpontokat egyeztethetsz más szervezőkkel, hogy ne legyen ütközés játékaitok között
  • megismerkedhetsz más szervezőcsapatokkal, akikkel nézeteidet megbeszélheted, tapasztalataidat kicserélheted
  • új ötleteket nyerhetsz játékaidhoz
  • jobban megismerik játékodat, szabadon reklámozhatsz, szórólapozhatsz
  • potenciális játékosokkal ismerkedhetsz meg
  • közvetlen segítséget kaphatsz, ha szükséged van rá
  • szervezetek közti nézeteltéréseiteket szemtől-szemben tisztázhatod
  • közös rendezvények, projektek alapjait megteremtheted (pl. ÉSzKöz)
  • ha kedvez az idő és a helyszín, akkor tapasztalt harcosokkal mérkőzhetsz meg barátságos párbajokban
  • nem utolsósorban: ehetsz, ihatsz, trécselhetsz napestig

A jövő Szerkesztés

Hosszú távon a cél az, hogy az LSZT még jobban kibővülve, akár a teljes hazai palettát átfoghassa. Rövid távon természetesen a legfontosabb az, hogy a szervezés minél gördülékenyebb legyen, a programok érdekesnek, hasznosnak bizonyuljanak és minél többen vegyenek aktívan részt a szervezésben.

Eddigi LSZT-k
# Dátum Hely
LSZT 1 2003.06.14 Budapest, Ostromjáték Egyesület székhelye
LSZT 2 2004.02.28 Budapest, XII. ker. Kisgazdák klubhelyisége
LSZT 5 2005.11.27 Corvin Művelődési Ház - Erzsébetligeti Színház
LSZT 6 2006.04.01 Dunakeszi, József Attila Művelődési Központ
LSZT 7 2006.11.11 Budapest, R+Á Egyesület
LSZT 8 2007.04.21 Jászfényszaru, Lumina Cornu Klub
LSZT 9 2007.11.17 Budapest, Otthon Művelődési Ház
LSZT 10 2009.05.16-17 Jászfényszaru, Lumina Cornu Klub

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki