FANDOM

Hegylakó LARP
Játék típus: Fantasy
A játék helye: Göd
A játék hossza: 6 óra
Szervezők: Deman, Spectre, Ishar
Első játék ideje: -
Átlag játékosszám:  ?
Weboldal: FórumSzabálykönyv

Hegylakó LARP - A Gyülekezés Szerkesztés

  • Verzió: 1.7

A játék tervezett kezdése 12:00-kor (ekkor mindenkinek a kijelölt indulási helyén készen kell állnia) Gyülekező 10:00-kor, fegyvermustra, 11:00-kor eligazítás aki arról késik az valószínűleg nem fog játszani. Ha a játék túl hamar végetér, újrakezdjük, ha túlságosan elhúzódik, 18:00 után a szervezők korlátozni kezdik a játékteret, míg meg nem lesz a győztes.

Figyelem! Az itt olvasható szabályok csak tájékoztatás jellegűek, ezért a játékon nem lehet rájuk hivatkozni! Mindig a legfrisebb letölthető szabálykönyv az érvényes.

Alapszabályok Szerkesztés

A játék szigorúan meghívásos alapon működik, aki betoppan úgy, hogy elötte nem mondtuk neki, hogy jöhet az köszönés után mehet is haza. Mivel a játékban a találat eléggé érzésre megy, ezért csak olyan embereket tudunk beengedni, akikről tudjuk, hogy képesek ilyen laza és megengedő keretek között játszani, más részről tudnak valamit vívni és főként vigyázni magukra. Figyelőnek is csak olyat tudunk beengedni, akit ismerünk és akiben megbízunk - nemcsak a korrektségükben, hanem a hozzáértésükben is -, hisz ők töltik be a legkritikusabb szerepet talán. Körülbelül 15-20 halhatatlan, 1-2 nevesített halandó, 6-7 figyelő az a létszám amit kezelhetőnek gondoltunk. A vértekre direkt nincs kidolgozva explicit szabály, aki foglalkozott hagyományőrzéssel nagyjából tudja milyen vért milyen támadás ellen védhet. Hozzávetőleg igaz, hogy minden vértet át lehet ütni amiben lehet harcolni. Amúgy is, ha valakin túl sok vas lesz azt levetetjük vele, ne rontsa el mások játékát. A halhatatlanoknak a játék alatt a kijelölt játéktérről szigorúan tilos kilépni, a többieknek csak szimplán tilos.

Hozzáállás Szerkesztés

Fontos, hogy minden halhatatlant aki összegyűlt folyamatosan és erősen hajtja a késztetés, hogy megszerezze a Díjat. Lehetnek gyáva (óvatos) halhatatlanok, de olyanok nem, akik nem nyerésre játszanak. Ha már csak kettő maradt, vagyis sehogyse tudják tovább növelni az erejüket akkor igen nehezen magyarázható ki ha nem vállalja be az egyik a párbajt. Rendkívül rosszat tenne a játéknak, ha elmaradna a konklúzió, ezt mindenki tartsa szem elött. Minél kevesebb a halhatatlan annál erősebb az őket egymáshoz vonzó erő, ezt tessék kijátszani. Rejtett vért táp! Ha valahol nem sikerült leszúrnod a másikat nem kell rögtön arra gondolni, hogy csal.

Fegyverek Szerkesztés

Minden kard jöhet aminek van történelmi alapja. Halandó karakternél nemcsak kard lehet, de a hajító és lőfegyvereket ha lehet hanyagoljuk, pajzsokat csak akkor engedünk be, ha jól néznek ki! A méret mindig a forgatójához mért legyen, tehát lesz***uk melyik múzeumban mit láttál, hacsak nem volt mellette a tulajdonos csontváza! Nyugodtan végezz egy kis kutatómunkát a neten! Legyen súlya a fegyvereknek, de ne legyenek teljesen reális súlyúak mert azzal reálisan lehet embert ölni. Kisúlyozatlan fegyverek mennek tüzifának, nem megfelelően burkolt fegyverek szintúgy! Inkább legyen kicsit nehezebb de markolatsúlyos a fegyver, mint könnyű de pengesúlyos! a párnázás elégségességét nem centire hanem érzésre nézzük. Az a fegyver ami egy játék során eltud törni valószínűleg nem volt jól elkészítve. Mi alapvetően feltételezzük hogy a fegyvertörés anyaghiba illetve fáradás következménye ellenkező esetben hatalmas verés lesz! Erősen javasolt a fa mag külön leszigszalagozása (pl üvegszálas power-tape-el) hogy törés esetén nagyjából egyben maradjon a tárgy és senkibe ne álljanak bele fegyvercsonkok. Ha a fegyveren megsérül a burkolat (pl lejön a hegyéről a poli) azzal tilos tovább harcolni!

Tipp: A fegyverekkel kapcsolatban jó lenne, ha az eredeti fegyver súlyának 60-80%-a közé esnének súlyban, edzettségtől és egyéni preferenciától függően. pl: A hosszúkardok olyan 1,2-1,6 kg körül voltak, tehát egy 0,9-1,3 kg-os fegyver teljesen tökéletes a játékra, 1,6 kg-nál nehezebb már ne legyen semmiképp, ahogy 0,7 kg-nál könyebb se! Amikor kisúlyozod, érdemes a súlypontot valahova a keresztvas elé pár centivel belőni, ettől könnyebb megfogni az ütéseket (pull the blow) és gyorsítja a fegyvert. Párnázás tekintetében 2 cm polyfoam a minimum, a fegyver súlyától függően (1kg fölött erősen ajánlott) lehet 3 cm-es a párnázás. (vagy ezekkel ekvivalens párnázást biztosító high-impact closed-cell foam) A hegyére különösen figyeljetek, hogy ne legyen kemény! Ezentúl jó lenne ha ki is néznének valahogy a fegyverek. Nem szépségverseny, de azért adjatok a látszatra is.

Balesetek Szerkesztés

Senki ne kérdezzen rá, hogy "Fájt?" mert azt seggberúgjuk! Az alapfelvetés az, hogy kijátszák a játékosok a sérülést (nem kell túldramatizálni azért). Ha valaki tényleg megsérül akkor azonnal beszünteti a harcot "ÁLLJ!" és elmegy keres egy szervezőt akivel megbeszélik hogy-s-mint sérült meg utána eldöntjük mi legyen a továbbiakban. Aki súlyos (8 napon túl gyógyuló) sérülést okoz egy játékos társának az megy haza és lehet többet nem állunk vele szóba!! Aki sérülést színlelve menekül meg egy vesztésre álló párbajból aztis!

A halhatatlanok Szerkesztés

"Csak egy maradhat!" A halhatatlanok egymásra vadásznak, hogy megszerezzék a másik erejét és végül a világ urává váljanak. Kizárólag úgy lehet megölni őket ha levágják a fejüket. (lásd: Highlander filmek és esetleg sorozat) Ha egy halhatatlan legyőz egy másikat, és levágja a fejét (megszerzi a skalpját) akkor a vesztes életereje átáramlik belé (nem az egész, de +1 Életerő Pont) és ettől erősebb lesz. Az életerő áramlás fél percig tart, eközben a játékos nem beszélhet nem mehet sehova, nem harcolhat, esetleg kijátszhatja, hogy rázza a 220.

A Gyülekezés Szerkesztés

Amikor már csak pár halhatatlan marad, egyre erősebben kezdik érezni a késztetést, hogy pontot tegyenek évezeredek óta folyó küzdelmük végére. Ösztönöneik hajtják őket egy helyre, ahol eldől ki az az egy aki megmaradhat, ezt nevezik "A Gyülekezésnek". Ekkor már szövetségek nagyon nehezen alakulnak ki köztük, hisz felfokozott bizalmatlanságuk megakadályozza őket abban, hogy egymásnak akár csak egy pillanatra is hátat fordítsanak - legyenek bár évszázados barátok - és ha mégis kialakulnak bizony igen rövid életűek lehetnek. Ennek ellenére előfordulhat, hogy pár gyengébb halhatatlan kérészéltű szövetségbe fog, hogy egy erősebb vetélytársukat kiejtsék a játékból. Ahogy azis előfordulhat, hogy egy elkeseredett halhatatlan az íratlan szabályokat semmibe véve halandók segítségét veszi igénybe ugyanehhez.

A párbaj Szerkesztés

Csak akkor kapod meg az ellenfél életerejét, ha párbajban ölöd meg. A párbajba nem avatkozhat bele másik halhatatlan. A párbaj során a találatokat amiket elfogadsz találatnak elkell ismerni a "MEGVOLT" kijelentéssel. Innen tudja az ellenfeled, hogy most csökkent az életeid száma. Csak a tiszta találatokat kell elismerni. Ha valaki nem ismer el egy olyan találatot ami szerinted egyértelmű volt, szólhatsz neki, hogy "MEGVOLTÁL", ha nem fogadja el, és nem tudtok megegyezni, a párbaj nem folytatható, hívni kell egy figyelőt aki vitás esetekben a döntő harmadik fél (vagyis 2:1 arányban egyszerű többséggel szavazhat a párbaj 3 résztvevője, a két párbajozó leszavazhatja a figyelőt) Találat után illik hagyni hogy az ellenfél felvegye (visszanyerje) állását, de nem kötelező. Párbaj elött a felek kötelesek megállapodni, milyen keretek között folytatják le a párbajt, az alábbi lehetőségek közül választva:

  • Csak finoman: fej és nyak nem támadható, nincs grappling (nem fogunk rá a fegyverre, nem borigatjuk az ellenfelet nem bírkózunk - átlag larp)
  • Érzéssel: fej és nyak továbbra sincs van visszafogott grappling (fegyverre rá lehet fogni, lehet dulakodni - viccesebb larpok)
  • Mindent bele: azt hiszem ez önmagáért beszél (feldöntheted, megaposhatod kicsit, fejbeverheted - az eredeti elképzelés, régi cimborák és testvérek között elmegy)

A karakter Szerkesztés

Amit a karakteredről fejből kell tudnod: neve?; életkora ill. hányban született és hol?; hány éves korában vált halhatatlanná (halt meg először) és hogyan?; mester(ek) neve(i) és századok amikhez köthető(k)? A karakter durva jellemrajza a lehető legkarakteresebben és legrövidebben megfogalmazva, pl: utolsó sz**házi, igazság bajnoka, alamuszi gyilkos, jóindulatú tapló... A karakterek induláskor 3 Életerő Ponttal (Ép) rendelkeznek, minden lefejezés +1 Ép. Gyógyulni a "szent helyeken" tudnak, kb 2 perc alatt teljes a gyógyulás. A halandó karakter 1 Ép-vel bír.

Találat Szerkesztés

Az számít találatnak, amit az akit eltaláltak elfogad találatnak. Egyik véglet sem jó, ha túl könnyen lemenek a halhatatlanok, meg ha nem hajlandók meghalni az sem. Mivel ők már párszor meghaltak, ezért az apró piszkálások (hacsak nem tisztán kritikus helyen érik) leperegnek róluk. A halhatatlanoknak az találat, ami egy átlag halandónak kritikus (vagyis hosszabb rövidebb időn belül biztosan halálos) lenne már. NEM AZ ERŐN VAN A HANGSÚLY! Legyenek tiszták, szépek, teljesen kivitelezettek és egyértelműek a találatok! TILOS arcra, torokra, lágyékra támadni! Vértek adhatnak okot talán a legtöbb vitára: egy bőrvért mennyire véd a szúrások ellen?; egy láncinget át lehet-e vágni egykezes csapással? Ha érzésre nem megy, és a felek nem tudnak megegyezni, akkor figyelőt kell hívni. Azért az alapvetés a játékban, hogy legyen olyan a találat, amivel nem lehet vitatkozni. Ha mégis probléma lesz valakivel sorozatosan, nem leszünk restek hazaküldeni!! Ha a figyelő nem biztos a találatban köteles "NEM"-el szavazni. Inkább tartson tovább egy párbaj, minthogy egy pillanat alat lepiszkálják egymást a felek. Piszkálásnak minősül: egykezes, csuklóból indított csapások; rövid böködés a kardheggyel; nem egyértelműen éllel/heggyel elért találatok; etc... Játék elött be lesznek mutatva az érvényes és érvénytelen találatok amikhez lehet viszonyítani. Vigyázat van kettős találat, de csak akkor érvényes, ha a másik fél már azelőtt elkezdi a támadást, hogy az első találna. Opcionális szabály, ha eltalálják valamelyik végtagodat, legyél vele kicsit ügyetlenebb egy ideig.

Töltés Szerkesztés

A játék addig tart, amíg csak egyetlen halhatatlan marad, akik elveszítették a skalpjukat valamelyik szent helyről (kb 5 perc töltési idő után) mint halandók játszhatnak tovább. Fontos megjegyezni, hogy a halandók nem tudnak a halhatatlanok létezéséről! Tehát ha a halandó hordák üldözik a halhatatlanokat, akkor annak nemárt ha valami játékbeli oka van!! A halandók általában akkor szerezhetnek tudomást a halhatatlanok létezéséről ha megpróbálják őket megölni és nem sikerül, illetve ha szemtanúi egy halhatatlanok között folyó párbajnak. A halhatatlan akit megölnek de nem fejeznek le, érzésre tölt ott helyben, körülbelül 1-2 perc mire teljesen gyógyultan felkel.

Figyelők Szerkesztés

A szervezők jelölik ki őket, maguk közül illetve azon halhatatlanok közül akik kiestek. Játékban levegőnek kell tekinteni őket, játékon kívül viszont érdemes odafigyelni arra amit mondanak.

Szent helyek Szerkesztés

Tilos rajtuk harcolni, aki szent helyen megsebez egy másik halhatatlant maga is sebződik, aki megöl egy másik halhatatlant maga is meghal (és valószínűleg hazaküldjük). A szent helyeken egyedül nem szabad kempelni (huzamosabb ideig különösebb ok nélkül üldögélni, hogy majdcsak lesz valami) ha egy figyelő felszólít a távozásra el kell hagynod a helyszínt. A szent helyeken a halhatatlanok relatíve biztonságban érzik magukat ezért ott tudnak némi társasági életet élni, általában a halandók is szentnek tartják ezeket a helyeket és véletlenül sem fogják vérontással beszennyezni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki