FANDOM

Előzmények Szerkesztés

A hatodik gloria játéknak sok nehézséggel kellett megküzdenie. Elsőként jelentős átalakulások történtek a játék struktúrájában. A régi 5 szintű motivációs rendszer túl bonyolult volt nekünk is és a játékosok számára is. Emlékeztetőnek: egy karakternek a szövetség (csapat), frakció (titkos csapat), ház (származás) az általános és az egyéni célok között kellett eddig őrlődnie. A mostani felosztás szerint viszont a ház (csapat), a titkos társaság (titkos csapat), az általános és egyéni szint maradt. Mesélői szempontból ez az egyszerűsödés elkerülhetetlen volt.

További nehézséget jelentett, hogy két új szórakozást is be kívántunk vezetni a játékon. Az egyik a valódi kereskedelem, ahol a házak különféle termények eladásával és beszerzésével próbálnak profitot termelni. A másik a háborús szabályok, ahol a házak egy jelképes csatában területet hódíthatnak el egymástól.

Ezenkívül még meg kellett küzdenünk a szokásos szerény játékosszám problémájával, ami a távoli soproni helyszín és egyéb tényezők miatt szokott lenni. Jóval nehezebb megszervezni a történetet kevesebb emberre. Na meg nem utolsó sorban a játék előtt két nappal megdőlt az országos hideg rekord és borzasztóan sok eső esett.

Első nap Szerkesztés

Az egy nappal korábban elviselhetően nedves terep szépen lassan dagonyává ázott a szakadatlan esőben. A játékosok szépen csordogáltak befelé, de a regisztráción és a minimális adminisztráción kívül gyakorlatilag semmit nem tudtunk csinálni. A jelen lévő játékosok az épületbe húzták meg magukat, de szépen lassan mindenki kezdett átfázni. Ennek orvoslására a délután folyamán gáz parapetet telepítettünk az egyik helységbe.

Délután 6 óra felé járt az idő, mikor végre elállt az eső és nagy szerencsére nem volt jelentős csapadék a borús időjárás ellenére sem. Mindemellett a tervezett sátortábor felállítása gyakorlatilag lehetetlen volt, ez később néhány esemény meghiúsulását jelentette. A játékosok az éjszakát az épületbe töltötték.

Mérsékelt számú cselekmény történt ezen a napon. Útjára indítottuk a kereskedelmet, de az üzletek javarészt szombaton kötődtek meg. Feltűnt a Kholos a kovács, akinek később fontos szerepe volt, itt még csak átadta Kurahnak a Lordan kardot. Később megjelent Skelach a hajnal házi végvár egykori ura, hogy visszakövetelje kardját. Késő este, ugyancsak Skelach, kísérő szellemeivel elmesélte a Hajnal ház történetét.

Mindeközben persze sok olyan feladat volt, amihez mi nem kellettünk. A tervezett események és küldetések, az összefoglaló táblázatok, továbbá az ötletek és vészforgatókönyvek 30 oldalt meghaladó mesélői jegyzetet alkottak, amiből 7 mesélő próbálta irányítani az eseményeket. Nincs rá mód, hogy minden küldetésről és történésről itt szót ejtsünk, továbbá nem is célszerű ez, mivel a játék folytatásos, a játékosok számára ismeretlen információkat itt csak módjával kívánok megemlíteni. Így csak ötletszerűen néhány érdekesebb vagy izgalmasabb eset következik.

7 aktív ház van a játékban, mindegyik kapott feladatokat. Például a létszámilag és egyéb szempontokból is erős Hold ház feladatai voltak:

  • A házat tizedelő titokzatos betegségről kellett információkt gyűjteniük.
  • Valamilyen ezzel kapcsolatos kiszivárgott információ nyomára kellett volna bukkaniuk (napló titkosírással).
  • A seregek visszavonuláskor visszamaradt és elrejtett aranykészletet kellet megkeresniük.

Ezek a feladatok azért is jók, mert három tipikus mesélői eszközt mutatnak be. Az elrejtett arany előkészített kaland, egyrészt el kell ásni a kincset, másrészt a több részletből összeálló térképet kell elkészíteni. A titkosírásos napló jófajta játékos-játékos interakció több szálon, egyúttal az un. borítékolt tudás használatára egy jó példa. Ezt a technikát legjobb tudomásom szerint kizárólag a mi játékunk használja jelenleg. A betegség kapcsán ismét egy érdekes mesélői eszköz kerül a képbe, a fél-improvizációs színházi előadás, amelyben el volt rejtve az értékes tudás.

Második nap Szerkesztés

Jóval több dolog történt a második napon. Mindjárt reggel megjelent a kovács, akinek az éjszaka folyamán ellopták a kalapácsát és ezért nagyon mérges volt. Sajnos a játékosok nem nagyon ugrottak rá erre a történetre, így az idő előtt, békésen lezárult.

Előkerült egy nemes, akit rablók támadtak meg. Hátramaradt egy különös szemüveg, amely egy szellem megidézéséhez lett volna jó, ha valaki van olyan ügyes, hogy a kis próbát végigcsinálja a „spéci” szemüvegben.

Aztán az Angyal Forrásnál időről időre előkerült egy öregember. A halhatatlanság italáért lehetett vele megmérkőzni sakkjátszmában, de döntetlenen kívül jobb eredménye senkinek nem lett. Így is megkapta a szerencsés az italt, amit aztán soha nem használt el. Az, hogy az öreg valamikor nagy hírű démon vadász volt, végül senki számára nem derült ki, pedig tudott ezt-azt.

A két szentélyben pihenő kard is életre kelt a játékosok segítségével, és mivel egymás vérére szomjaztak, ezért volt némi csetepaté itt is.

Valami zombi-féle teremtmény sikeresen megtalálta közben a hírhedt ládát és ki is nyitotta, így egy darabig mindenki a ládaszellemekkel hadakozott, amíg vissza nem sikerült azt zárni.

Zíniusz szellemével is sikerült végre beszélni, igaz, hogy végig kellett járni hozzá a fájdalom útját. Huh, remélem nem okoztunk kék foltokat itt :)

Aztán a hold házi betegség itt is felütötte a fejét, amit aztán ki is használt valamiféle terror csoport (nálunk ugye a XXI. századi földi világ is jelen van), megpróbálta felrobbantani a nemeseket.

Eljött a hazajutás ideje is a száműzötteknek, így sokan ismét az Őshaza lakóivá válhattak.

És ez még mindig nem minden! Ezernyi apró történés, esemény volt ezen kívül is, de a játék érdekében a további részleteket inkább most nem írom le.

A napot végül egy kellemes tábortüzes beszélgetéssel zártuk le, hajnali 3 óra felé tértünk nyugovóra.

Harmadik nap Szerkesztés

Az előzetes elképzeléseinkkel ellentétben háborús eseményt senki nem jelentett be, a rendszert kipróbálhattuk volna, de nem voltak igazán összeszedettek se a mesélők, se a játékosok, így inkább a pakolással és a hazakészülődéssel telt ez a nap.

Summa Szerkesztés

Az emberek jól érezték magukat és mi is jól éreztük magunkat. Ennél több tulajdonképpen nem kell. Nem bánták meg a több száz kilométer utazást (még Debrecenből is voltak), mi pedig a ráfordított időt/pénzt és energiát láttuk megtérülni. Persze van min rágódni. A harc és a korlátozott feltámadás/életerő rendszer elég jól beváltak az idei játékokon. A kereskedelem-háború rész még csak bevezető jellegű volt, nem éles, ennek a kiértékelése még zajlik. A mágia rendszer még mindig nem tökéletes (a harmadik átalakítás után), de már jóval jobb volt.

Az új motivációs rendszer is jól működött. A mesélői munka koordinálása és a mesélői dokumentumok áttekinthetősége még mindig nem jó. Azok, akik nem tudják tartani a tetemes iramot a doksikban, teljesen elvesznek és még nehezebben szállnak be a később a fejlesztésbe. Ennek a javítására vannak elképzeléseim.

Néhány napon belül összeül a mesélői tanács, hogy megbeszéljük az eredményeket és a jövőt. Most első alkalommal voltam elégedett az eredménnyel, végre legalább 70%-ban sikerült megvalósítani amit szerettünk volna. Ha sikerülne a játékos állományt végre 40 fő körülire hizlalni, igazán elégedett lennék mindennel. De hát Sopron... az messze van.

Dii

Játékosok megjegyzése Szerkesztés

  • név - megjegyzés
  • White Storm - Szerintem nagyon jó volt, csak most jöttem rá mennyi mindenből kimaradtam kár volt olyan gyorsan lefeküdni ;)
  • Gerodus Terenis - én hiányoltam a táblát, pedig szerettem volna tanulmányozni, de amúgy nekem is tetszett a dolog, és Cebo mester is Jól bekavart az atombombájával.
  • Cebo - Nagyon jó munkát végeztek a szervezők! Bár saját küldetést nem kaptam, de szinte minden történetszálba bele tudtam kapaszkodni valamennyire. Eredmény: Nagyon jól éreztem magam!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki