FANDOM

Brit-Szász Live
Játék típus: történelmi LARP
A játék helye: Gerecse, Tatabánya környéke
A játék hossza: 3 nap, 2 éjszaka
Szervezők: Ashi Valkoinen, Andrew
Első játék ideje: n.a.
Átlag játékosszám: n.a.
Weboldal: http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/

Brit-Szász Live 2009

2009. július 24-26.

A játék wikiás adatlapja csak tájékoztató célt szolgál. Akit ezek alapján érdekel a játék, a Prehistóriákkal és a nyári játékkal kapcsolatos információkért feltétlen nézze meg ezeket az oldalakat:

http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/

http://larphatar.forumotion.com/

Britannia Hírei: Szerkesztés

Az itteni események a Prehistóriás, IN-es történésekből származnak!

Kr.u. 480. A kereszt terjedése Dumnoniában

A vallási ellentétek az utóbbi időkben kiéleződtek a britek által lakott országban, ám a szász békekötés és fenyegetés híre óvatosságra intette a feleket. Az elmúlt időben a keresztények hangosabban követelték egy templom felépítését, melyet a pogány királyi kőhalom helyén kívántak felépíteni, ám végül megegyeztek Merlinnel és Arthurral, hogy a templomot egy új negyedbe építsék, s ezáltal is gyarapodjon a királyi város. Arthurt megerősítették királyi rangjában, s nem akadt senki, ki kihívta volna maga ellen, így ez viszonylag békésen lezajlott. Magnisban, a keresztény városban egy őrült pogány próbált meg mészárlást véghezvinni, de nem sikerült neki, ugyanakkor családjának jótéteményül fel kellett vennie a keresztet, s a szorgos papok és térítők egymás után állították a kereszteket a földekre, miképpen a leendő caernbeli templom helyére is. A magnisi elöljárót a király parancsára megölték, ugyanis lázadást szított volna a király ellen, ám egy, a királyhoz hű keresztény harcos elárulta mesterkedéseit és végett vetett az elöljáró terveinek. Az elöljáró korábbi bűnei is félig-meddig napvilágra kerültek, mikor is nem sokkal megöletése előtt ártatlanul próbált megégetni egy, a Caern közelében élő vajákosasszonyt. A britek végül felkészültek a szász veszélyre, Arthur és a magnisi püspök, valamint Merlin felkészültek a szász invázióra, és a politikai viszályok megoldására is.

Kr.u. 470. Békekötés a szász királyok között

A két legnagyobb szász vezér, s egyben királyok közötti tárgyalások sikeresek voltak, ha igazat lehet adni a mendemondáknak, akkor emberáldozattal pecsételték meg szövetségüket. Kisebb villongások persze voltak a két nemzetség fiai között, ám halálos sebesülés nem történt. Nehéz idők várnak a britekre, hiszen a két szász király jövőre már rájuk támadhat, így minden brit lándzsára szükség lesz a háborúban. Már pedig egyáltalán nem biztos, hogy a pogányok szívesen látnak a pajzsfalban maguk mellett keresztényt, vagy éppen fordítva, s eme ellenségeskedés könnyen vereséghez vezethet. A békekötést még néhány brit jelenléte, illetve brit szolgálatban álló szász harcos sem tudta megakadályozni, így minden jel arra mutat, hogy ez egyszer a jóval kevésbé civilizált szászok is elszánták magukat, hogy megszerezzenek minden egyes talpalatnyi földet Dél-Britanniában. Persze ezután még mindig meg kell ütközniük a Bretwalda címért, de ez még messze van időben s korántsem biztos.

Az alaptörténet: Szerkesztés

A játék története az Arthur-korabeli Anglia világát idézné fel, Bernard Cromwell Excalibur-trilógiája alapján. A mű cselekménye összefoglalva: A szászok és angolok egyre több területet szakítanak el a britektől az ötödik századforduló elején, majd, a könyvek végére szinte egész Nagy-Britanniát elözönlik. Természetesen a játékban nincsenek a briteket alakító játékosok kötelező vereségre ítélve!

Fegyverzet, öltözet, harcmodor Szerkesztés

A szászok a barbárabb, civilizálatlan népség, nem kedvelik a városokat, ékszereik vaskosabbak, szőkeségük jellegzetes, fegyvereik: lándzsa, csatabárd, kard, vértezeteik: bőrvértek, bundák, alkar- és lábszárvédők. A britek jóval civilizáltabbak, városokban élnek, kedvelik a finom megmunkálású dolgokat, elég ritka közöttük a szőke/rőt hajszín, fegyverként könnyebb kardot és lándzsát, vértezetként láncvértet, bőrvértet, sisakot használnak. Köpenyt inkább a britek, bundát a szászok öltenek. A korra nem jellemző a könnyű, szúrásra specializálódott kardok használata. Mindkét népcsoport tömegben pajzsfal pajzsfal ellen küzd, tehát nincs megbontott csatarend. Természetesen az italtól lerészegedő csőcselék nyugodtan rohamozhat is. Tömeges viadalok előtt lehetnek párharcok is, ilyet általában a csatát megelőző sértegetés vált ki, vagy éppen "részeg" harcosok hívnak ki maguk ellen akárkit az ellenfél sorai közül.

Minden játékosnak rendelkeznie kell legalább egy, középkori inggel, szászok esetében barna vagy törtfehér, britek esetében fekete vagy kék színben. Nadrágként, ha nincs jobb, érdemes az inghez passzoló színű, dísztelen nadrágot venni, lábbeliként a világító sportcipő helyett a bakancs javasolt. Kiegészítőkként viselhetnek a karakterek ékszereket, köpenyeket, bundákat, amit csak illik a korszakba. A nem harcos/paraszt karaktereknek (mint pl. püspök vagy druida) speciális felszerelésre van szükségük, erről a Szabálykönyvben olvashatsz bővebben.

Pár tudnivaló a játékkal kapcsolatban Szerkesztés

LARP besorolás: CAEED+

~Csak olyanok vehetnek részt a rendezvényen, akik ismerik a szervezők valamelyikét, legalább négy héttel (legkésőbb 2009. május 30.) a játék jelzik részvételi szándékukat is.

~A játék ideje alatt a kiskorú résztvevőkre és a harcbéli kontrollra való tekintettel az alkoholfogyasztás tilos. (Valószínű, egy-két sör engedélyezett lesz.).

~Dohányzást csak kultúráltan, nem szerepben, OUT időben lehet (esetleg, ha senki sem látja). Aki szemetel, attól szereptől, személytől, nemtől, kortól, "utolsó vonat is elment"-féle kifogásoktól függetlenül elbúcsúzunk.

~Csak burkolt, a játék előtt ellenőrzött fegyverekkel lehet részt venni.

~A résztvevőnek rendelkeznie kell korhű öltözékkel és (ha harcos karakter) egy nem burkolt vagy nem gagyin burkolt pajzzsal. A pajzsnak legalább 8 mm szélesnek kell lennie, de 1 cm felett még jobb. Papírból, polifoamból, gumiból készült pajzsokat ne hozzatok. A pajzsok peremét simára kell reszelni.

~A résztvevők fegyverzete nem üthet el a kortól (5-6. század).

~Ajánlott fegyverek: egykezes kardok, egykezes csatabárdok, pajzsok, rövid lándzsák, tőrök. Francia vívőtőr, boken, és egyéb egzotikus fegyverek hanyagolandóak! Dobótőrt, számszeríjat sem kérünk. Az 5-6 századok fordulóján a teljesvért sem volt túl jellemző, így a keresztes lovagok is kerüljék el a rendezvényt, akármennyi kerekasztal lovagjai című anakronizmust is látott az olvasó.

~A résztvevőknek maradéktalanul ismerniük kell a Brit-Szász Live 2009 szabálykönyvét.

~A játékban nem cél minél több frag elérése, ezért kérek mindenkit, hogy a szerepjátékért, és ne a harcért jöjjön.

~A szabályszegőket elküldjük, tekintet nélkül korára, nemére, tapasztalatára.

~Rovar- illetve kullancsriasztó hozatala erősen ajánlott! (A nyári erdő nem mindig veszélytelen ilyen szempontból.)

A játék bővebb leírása ITT

A játékot már 15+ játékosszám esetén is megtartjuk, egyrészt mert nem kívánjuk elrontani azok szórakozását, akik jönnének, másrészt ez egy remek alkalom egy jó játékra. Aki úgy érzi, gyakran elveszíti a kontrollt, csak harcolni akar, az inkább ne jelentkezzen.

Üdvözlettel,

Ashi Valkoinen, Szervező

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki