FANDOM

Lezajlott rendezvényekről olvashatsz itt beszámolókat.

2009 Szerkesztés

2008 Szerkesztés

2007 Szerkesztés

2006 Szerkesztés

2005 Szerkesztés

2004 Szerkesztés

2003 Szerkesztés

2002 Szerkesztés

2001 Szerkesztés

Régebbi játékok és történelem Szerkesztés

Az Internet széleskörű elterjedése előtt meglehetősen szétszórt volt a közösség, így részinformációkból próbáljuk összeszedni a régebbi eseményeket és egyáltalán az élő játék megjelenését Magyarországon.

  • 1996(?) - Veszprémi és nagyatádi szerepjáték találkozó keretein belül megrendezett élő szerepjátékok. Elsősorban akadályverseny jellegűek, a szervezők több ponton elhelyeznek NJK-kat, eseményeket, és a játékosok kis csoportokban végiglátogatják ezeket a helyeket. A veszprémi történetben valamifél vámpírt kell megölni, és az ehhez szükséges dolgokat kell összeszedni. Nagyatádon egy kastélyt megszálló démon vagy szellem elpusztításához szükséges varázsigéket gyűjtögetik a játékosok.
  • 1996 - Az első Ostromjáték megrendezése. Kezdetben még nem volt tiszta, hogy "klasszikus" élő szerepjáték, vagy harci játék válik belőle. A harcok közt szerepjátékos átvezetések alakultak ki, gyakran erősen színpadias jelleget öltve.
  • 1994-97 - helyi lájvok Sopronban. Kezdetben rövid, délutáni, esti szórakozások, hegylakó/zombi rendszerrel, késöbb fejlődő, ámde AD&D-t idéző sok életerős és varázslatos szabályrendszerrel. Kizárólag a helyi szerepjátékosok között toborozva. Csúcspontja a 20-25 fő körüli megmozdulás a Várhelyen. Mivel az embereket mindig nagyon nehéz összeszedni, ezért aztán a szervezési kedv egy idő után megcsappant, majd teljesen meg is szűnt.
  • 1990 Az első publikus (nem meghívásos) élő fantasy szerepjáték, amelyen a legendák szerint körülbelül 200 fő volt jelen. A rendszer AD&D alapokon nyugodott, mai szemmel akadályverseny-stílusba tartozó játékkként került be a történelembe.

Nem csak legenda, bizony 200-an voltunk kb. és a Hüvösvölgyben volt a játék. Még mai szemmel is zseniális kosztümök és jelmezek születtek... A kaland pedig az volt, hogy egy serleget kellett megszerezni, amivel a Fő Szörnyet lehetett legyőzni talán inni kellett belőle először és utána az ember szupererős lett?... vagy valami ilyesmi. Valóban akadályversenyhez hasonlított, hol logikai feladványt kellett megfejteni, hogy pedig megküzdeni az ellenféllel. A csata körökre bontva működött, előre nyomtatott táblázatokból olvastuk ki a d20, d12, d8, d6, d4 értékeket... Az AC jelzésére mindenki viselt egy BKV-s bérlettokot és abban egy papírra volt felírva az érték... :-) A kincsek között voltak varázsitalok, és egyéb varázstárgyak. A szervezők főleg az Eötvös klub (mai Centrál kávéház)-ban szerepjátékozók közül kerültek ki. Voltunk vagy 25-en.

  • 1989 Az 1990-es Hüvösvölgyi játék tesztjátéka a Pilisben. Valahol Pilisszentkereszt környékén ősszel az erdőben. A 25 fős szervező csapat vett rajta részt. Arra még emlékszem, hogy a fő szörny itt egy sokfejű viziszörny volt, aki lényegében egy támadással egy kalandozót kiírtott. Úgy lehetett megúszni a helyzetet, ha az ember a hüvelykét a szájába vette, mert így hasonlított a szörny kicsinyére, és akkor az nem bántotta...

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki